We hebben het thuisspel Message from Beyond laten testen door enthousiaste Escape Room fans! We delen graag enkele reviews van het spel. (Óf bekijk de reviews op onze Trustpilot pagina!)

Cynspirerend:

We zijn erg blij verrast door dit handgemaakte escape room spel van Escape World. De spelonderdelen zijn mooi vormgegeven, de puzzels zitten goed in elkaar en de verhaallijn ontwikkelt zich tijdens het spel.

We denken dat dit mysterie voor beginnende escape room spelers een flinke uitdaging is, maar door de goed gestructureerde hints website is het zeker wel een haalbare zaak om op te lossen.

Gevorderde escape room spellen kunnen veel plezier halen uit de verhaallijnen, handgemaakte materialen en sterk uitgewerkte puzzels. Een echte aanrader waar je één of meerdere avonden mee kunt puzzelen. Deze escape room hebben wij met recht in de Escape Room Spellen Top 10 gezet!

Lees de hele review:

Gamerpapa:

Het is een aanrader!
Ik vind deze box een echte aanrader. De prijs is wel pittig. Maar als je de refill box koopt en de kosten deelt met iemand anders die het met een eigen groep speelt is het 29.50 euro. 49 Euro voor de doos en 10 euro voor de refill kit, als je de kosten daarvan deelt, is de prijs heel goed, vooral voor wat je krijgt. 5 spelers lijkt me echt wel veel, dan wordt het nogal druk om de tafel. Het was geen moeilijke doos. Op een schaal van 1-5 was het misschien een 3, wat moeilijkheid betreft. Wij hebben er echt een hele leuke avond mee gehad. Ik hoop persoonlijk dat dit niet het laatste thuis product is dat ze gaan maken. Ze hebben met deze doos laten zien dat ze voor thuis een hele leuke set kunnen maken. Als ze de prijs op dit niveau zouden kunnen houden zou dat helemaal top zijn.

Lees de hele review:

Állereerste speler:

Wat vond je van het thuisspel “Message from Beyond”?

Wat een mega super gave escaperoom!!!! We (ik en mijn 18-jarige dochter) zijn er gisterenmiddag aan begonnen tussen door hebben we gegeten en na het eten gingen we fanatiek weer door. Mijn dochter wilde ‘s avonds eigenlijk nog ergens heen, maar ze vond het spel zo leuk dat ze door is blijven spelen (dat wil echt wat zeggen!!!). Heel cool dat je zelf mengseltjes moet maken en met een speciale brander tekst zichtbaar moet maken, en ook de filmpjes en de z.g.n. inkomende gesprekken waren te gek.

We hebben zo nu en dan wel gebruik moeten maken van de hints, die zijn overigens heel duidelijk. Op een gegeven moment moet je met de geboortedata drie getallen krijgen (numerologie), maar het derde getal hebben we afgekeken bij de oplossingen (gelukkig zaten die er ook bij ? ) . De laatste code om de vloek te verbreken vond ik ook ingewikkeld. We hadden de juiste volgorde, maar kwamen er niet uit welke kaarten bij welk symbool hoorde, die hebben we dus ook gespiekt.

Oh ja, ook de namen vond ik vaak grappig gevonden. Er zitten veel leuke verwijzingen in waarvan je twijfelt of ze ook echt nodig zijn!

Zijn er ook punten van kritiek?
Een klein puntje, in het document over de terechtstelling van de heksen gaat het op een gegeven moment over een krantenjongen, ik vraag me af of die destijds al bestond en of de gewone mensen dus ook de krant lazen.

Wat is het eindoordeel?
Dit spel zou de hoogste score moeten krijgen, ik zou hem iedereen aanraden.

Enthousiast? Bestel vandaag de Escape Box!